Osmaniye İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen Saha Elçi Programı kapsamında, Mimar Sinan Ortaokulu öğretmenlerine yönelik kapsamlı bir eğitim programı gerçekleştirildi. Eğitimlerde ruh sağlığı, bağımlılıkla mücadele, sağlıklı yaşam alışkanlıkları ve etkili iletişim konularında önemli bilgiler paylaşıldı.

Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi amacıyla sürdürülen çalışmalar kapsamında düzenlenen programda, öğretmenlerin hem kendi yaşamlarında hem de öğrencilerle olan iletişim süreçlerinde faydalanabilecekleri bilgiler aktarıldı.

Osmaniye’de Öğretmenlere Ruh Sağlığı Eğitimi Verildi2Programın ilk bölümünde Psikolog Özge Evin tarafından “Ruh Sağlığı ve Mutlu Bireyler” konulu sunum gerçekleştirildi. Eğitimde bireylerin ruh sağlığını korumanın yolları, stresle başa çıkma yöntemleri, psikolojik dayanıklılığın artırılması ve mutlu bireylerin toplum üzerindeki olumlu etkileri ele alındı. Öğretmenlerin öğrencilerin psikolojik gelişim süreçlerinde üstlendikleri rolün önemine dikkat çekildi.

Eğitimin ikinci bölümünde Sosyal Çalışmacı Cennet Öztürk tarafından “Bağımlılıkla Mücadele ve Sağlıklı Alışkanlıklar” konusu işlendi. Teknoloji bağımlılığı, tütün ve madde bağımlılığı başta olmak üzere bağımlılık türleri hakkında bilgi veren Öztürk, çocuk ve gençlerde bağımlılığın önlenmesinde ailelerin ve eğitimcilerin sorumluluklarına vurgu yaptı. Sağlıklı yaşam alışkanlıklarının erken yaşlarda kazandırılmasının önemine dikkat çekildi.

Osmaniye’de Öğretmenlere Ruh Sağlığı Eğitimi Verildi3Programın son bölümünde ise Sağlıklı Hayat Merkezi Sorumlu Hekimi Uzm. Dr. Ahmet Uzuntaş tarafından “İletişim Becerileri” eğitimi verildi. Etkili iletişimin temel unsurları, doğru dinleme yöntemleri, empati kurma becerisi ve eğitim ortamlarında sağlıklı iletişim kurmanın önemi hakkında katılımcılara bilgiler aktarıldı.

Eğitim süresince öğretmenler merak ettikleri konular hakkında uzmanlara sorular yöneltme fırsatı bulurken, program karşılıklı görüş alışverişi şeklinde devam etti. Katılımcılar, verilen eğitimlerin hem mesleki hem de kişisel gelişim açısından oldukça faydalı olduğunu ifade etti.

Osmaniye İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri, Saha Elçi Programı kapsamında toplumun farklı kesimlerine yönelik bilgilendirme faaliyetlerinin devam edeceğini belirterek, sağlıklı bireyler ve sağlıklı toplum hedefi doğrultusunda eğitim çalışmalarına önem verdiklerini vurguladı.

Osmaniye'de İl Eğitim Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi
Osmaniye'de İl Eğitim Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi
İçeriği Görüntüle

Gerçekleştirilen eğitim programının, öğretmenlerin bilgi ve farkındalık düzeylerini artırarak öğrencilerin gelişimine de olumlu katkı sunması hedefleniyor.

Muhabir: Resul Özdil