Evlerde prizde bırakılan elektronik cihazların, kullanılmadıkları zamanlarda da elektrik tüketmeye devam ettiği belirtilirken, uzmanlar özellikle Osmaniye'deki vatandaşları gereksiz enerji tüketimine karşı uyardı.

Adli Bilişim Uzmanı Prof. Dr. Ali Murat Kırık, bekleme modunda çalışan elektronik cihazların hem enerji israfına neden olduğunu hem de elektrik faturalarını artırdığını söyledi. Kırık, birçok evde fark edilmeyen bu alışkanlığın uzun vadede ciddi maliyet oluşturduğunu ifade etti.

"Gizli Enerji Vampirleri" Elektrik Harcıyor

Elektronik cihazların "standby" olarak bilinen bekleme modunda tamamen kapanmadığını belirten Kırık, televizyon, modem, oyun konsolu, robot süpürge ve beyaz eşyaların kullanılmadıkları halde enerji çekmeye devam ettiğini kaydetti.

Bu durumun literatürde "gizli enerji vampiri" olarak tanımlandığını ifade eden Kırık, bekleme modundaki cihazların elektrik tüketiminin faturaları önemli ölçüde artırabildiğine dikkat çekti.

Şarj Aletlerine Dikkat

Uzmanlar, evlerde en sık yapılan hatalardan birinin şarj cihazlarını sürekli prizde bırakmak olduğunu belirtiyor. Kullanımda olmasa bile enerji tüketmeye devam eden şarj aletlerinin gereksiz elektrik harcamasına yol açtığı vurgulanıyor.

Osmaniye’de Evde Bakım Maaşı Hesaplara Geçmeye Başladı
Osmaniye’de Evde Bakım Maaşı Hesaplara Geçmeye Başladı
İçeriği Görüntüle

Prof. Dr. Ali Murat Kırık, özellikle sürekli prize takılı bırakılan cihazların toplam enerji tüketiminde önemli pay oluşturduğunu ifade ederek vatandaşların kullanmadıkları elektronik cihazların fişlerini prizden çekmelerini tavsiye etti.

Tasarruf İçin Basit Önlemler

Uzmanlara göre televizyon, modem, oyun konsolu, kahve makinesi ve şarj cihazlarının kullanılmadığı zamanlarda tamamen kapatılması veya prizden çekilmesi elektrik tüketimini azaltabiliyor.

Osmaniye'de yaz aylarının gelmesiyle birlikte klima kullanımının da artacağına dikkat çeken uzmanlar, enerji tasarrufu sağlayacak küçük önlemlerin aile bütçesine önemli katkı sunabileceğini belirtiyor.

Muhabir: Resul Özdil