Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte gerçekleştirilecek Haziran dönemi mesleki çalışma programının detaylarını açıkladı. Yapılan duyuruya göre Osmaniye’de görev yapan öğretmenler ve okul yöneticileri de dahil olmak üzere Türkiye genelindeki tüm eğitimciler, yıl sonu seminerlerini bu yıl çevrim içi olarak tamamlayacak.

Karne dağıtımının ardından başlayacak olan mesleki çalışma programı, Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden gerçekleştirilecek. Böylece öğretmenler, seminer programlarına internet erişimi bulunan her yerden katılım sağlayabilecek.

Öğretmen (1)

Seminerler Online Olarak Gerçekleştirilecek

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan takvime göre 2026 Haziran dönemi mesleki çalışma seminerleri 29 ve 30 Haziran tarihlerinde uygulanacak. Eğitim faaliyetleri yüz yüze değil, tamamen çevrim içi sistem üzerinden yürütülecek.

Osmaniye’de görev yapan binlerce öğretmen de seminer içeriklerini ÖBA sistemi üzerinden takip ederek programlarını tamamlayacak. Bakanlık tarafından sunulan eğitim videoları ve içerikler, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak şekilde hazırlandı.

ÖğretmenProgram 5 Temmuz’a Kadar Tamamlanabilecek

MEB'in açıkladığı uygulama esaslarına göre öğretmenler ve yöneticiler, seminer içeriklerini yalnızca 29-30 Haziran tarihlerinde değil, 5 Temmuz 2026 Pazar günü saat 23.59’a kadar tamamlayabilecek.

Bu uygulama sayesinde öğretmenler, kendilerine uygun zaman dilimlerinde sisteme giriş yaparak eğitimlerini tamamlayabilecek. Böylece yoğunluk yaşanmasının önüne geçilmesi ve eğitimlerin daha verimli takip edilmesi amaçlanıyor.

Milli Eğitim Bakanlığı-1

İki Önemli Konu İşlenecek

Bu yılki mesleki çalışma programında aile ve toplum yapısını yakından ilgilendiren iki önemli konu başlığı ele alınacak.

Seminerlerde;

  • Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile
  • Dijital Çağ ve Aile

başlıklı eğitim içerikleri öğretmenlerle buluşturulacak.

Uzmanlar tarafından hazırlanan program kapsamında aile içi iletişim, dijital dünyanın çocuklar üzerindeki etkileri, teknoloji bağımlılığı, sağlıklı teknoloji kullanımı ve bağımlılıkla mücadele gibi güncel konular değerlendirilecek.

Millî Eğitim BakanlığıOsmaniye’de Eğitimciler Yeni Döneme Hazırlanıyor

Osmaniye’de görev yapan öğretmenler, seminer programının ardından yeni eğitim öğretim yılı hazırlıklarına başlayacak. Mesleki çalışmaların amacı; öğretmenlerin güncel eğitim yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, aile ve öğrenci ilişkilerinde karşılaşılan sorunlara yönelik farkındalık oluşturmak ve eğitim süreçlerinin daha verimli yürütülmesine katkı sunmak olarak açıklanıyor.

Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan eğitimciler de çevrim içi seminer programına katılarak mesleki gelişim çalışmalarını tamamlayacak.

Kur’an Eğitim Merkezlerine 104 Yeni Öğretmen Alınacak
Kur’an Eğitim Merkezlerine 104 Yeni Öğretmen Alınacak
İçeriği Görüntüle

Milli EğitimDijital Eğitim Uygulamaları Yaygınlaşıyor

Son yıllarda eğitim alanında dijital uygulamaların yaygınlaşmasıyla birlikte öğretmen eğitimleri de büyük ölçüde çevrim içi platformlar üzerinden gerçekleştiriliyor. Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden sunulan eğitim içerikleri sayesinde öğretmenler, zaman ve mekân sınırlaması olmadan mesleki gelişim faaliyetlerine katılabiliyor.

Milli Eğitim Bakanlığı, yeni eğitim dönemlerinde de teknoloji destekli öğretmen eğitimlerine ağırlık vermeyi hedefliyor.

2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte Osmaniyeli öğretmenler, Haziran dönemi seminerlerini çevrim içi ortamda tamamlayarak yeni eğitim yılına hazırlanacak.

Muhabir: Resul Özdil