Kurban Bayramı’nın ilk gününde İstanbul’da kurban kesimi sırasında yaralanan yüzlerce vatandaş hastanelere başvurdu. İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü verilerine göre gün boyunca toplam 767 kişi sağlık kuruluşlarında tedavi altına alındı.

Yaralanmalar Yine Bayramın Gündemi Oldu

Her yıl Kurban Bayramı’nda yaşanan “acemi kasap” vakaları bu yıl da değişmedi. Kurban kesimi sırasında bıçak ve kesici aletlerle yaralanan vatandaşlar İstanbul genelindeki hastanelerin acil servislerine başvurdu.

İstanbul İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Abdullah Emre Güner, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, yaralanan vatandaşların büyük bölümünün ayakta tedavi edilerek taburcu edildiğini belirtti.

Sağlık Ekipleri Bayram Boyunca Görevde

Doç. Dr. Güner açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

Osmaniye’de Muharrem Ayı Hazırlıkları Başladı
Osmaniye’de Muharrem Ayı Hazırlıkları Başladı
İçeriği Görüntüle

“Kurban Bayramı’nın ilk gününde İstanbul genelinde kurban kesimine bağlı yaralanmalar nedeniyle 767 vatandaşımız sağlık kuruluşlarımıza başvurmuştur. Vatandaşlarımızın büyük bölümü ayakta tedavi edilerek taburcu edilmiştir.”

Sağlık ekiplerinin bayram süresince kesintisiz görev başında olduğunu belirten Güner, fedakârca çalışan sağlık personeline teşekkür ederek yaralanan vatandaşlara geçmiş olsun dileklerini iletti.

Uzmanlardan Uyarı

Uzmanlar, kurban kesim işlemlerinin ehil kişiler tarafından yapılması gerektiğini vurgularken, özellikle kesici alet kullanımında dikkatli olunması çağrısında bulundu. Yetkililer ayrıca vatandaşların hijyen kurallarına ve güvenlik önlemlerine dikkat etmeleri gerektiğini belirtti.

Muhabir: Resul Özdil