Yapılan paylaşımda, ormanların korunmasının gelecek nesillere bırakılacak en büyük miraslardan biri olduğu vurgulandı.
Müdürlük tarafından sosyal medya üzerinden yapılan açıklamada, asırlardır bu topraklarda yaşamını sürdüren meşe ağaçlarına dikkat çekilerek, vatandaşlardan ormanlara karşı daha duyarlı olmaları istendi.
Paylaşımda, "Meşe ağaçları asırlardır bu topraklarda. Onlar kışı atlattı, bırakın yazı da yaşasınlar. Ormanlarımıza sahip çıkalım, geleceğimizi küle çevirmeyelim. Yeşil Vatan yanmasın." ifadelerine yer verildi.
Yetkililer, özellikle sıcak havaların etkisini artırdığı yaz döneminde ormanlık alanlarda ateş yakılmaması, sigara izmaritlerinin doğaya atılmaması ve yangına neden olabilecek her türlü davranıştan kaçınılması gerektiğini hatırlattı.
Hatay Orman Bölge Müdürlüğü, vatandaşların olası bir duman veya yangın gördüklerinde vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bilgi vermelerinin büyük önem taşıdığını belirterek, "Yeşil Vatan"ın korunmasının herkesin ortak sorumluluğu olduğunun altını çizdi.




