Kurum, sınav binalarına son giriş saatinin değiştirilmeyeceğini belirterek, uygulamanın güvenlik ve sınav adaleti açısından zorunlu olduğunu vurguladı.
ÖSYM, sınava geç kalan adayların içeri alınmamasının kurumsal bir ceza olmadığını, adayların bireysel ihmallerinin sonucu olarak değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Altı Gerekçeyle Savundu
Kurum, 15 dakika kuralının neden uygulanmaya devam edildiğini altı başlık altında açıkladı.
Buna göre her aday için fotoğraflı ve kişiye özel cevap kâğıdı hazırlanması nedeniyle adayın farklı bir salona alınmasının teknik olarak mümkün olmadığı belirtildi.
ÖSYM ayrıca, geç kalan adayların farklı salonlara yönlendirilmesinin kimlik doğrulama süreçlerinde güvenlik zafiyeti oluşturabileceğini ve başkası yerine sınava girme gibi usulsüzlük risklerini artırabileceğini kaydetti.
Geç kalan adaylar için ayrı salon oluşturulmasının organize kopya girişimlerini teşvik edebileceği, telafi sınavı yapılmasının ise soru eşdeğerliği ve sıralama adaletini olumsuz etkileyeceği ifade edildi.
"Kuralların Esnetilmesi Adaleti Zedeler"
Açıklamada, sınava zamanında gelen adaylar açısından geç kalanlara ayrıcalık tanınmasının adalet duygusunu zedeleyeceği belirtilerek, milyonlarca adayın katıldığı sınavlarda kuralların esnetilmesinin organizasyon düzenini bozacağı vurgulandı.
KDK'dan Farklı Salon Önerisi
Öte yandan Kamu Denetçiliği Kurumu, 2017 yılında aldığı tavsiye kararında geç kalan adayların yedek veya farklı salonlarda sınava alınmasını önermişti. Ancak ÖSYM, bu önerinin sınav güvenliği açısından uygulanabilir olmadığını savunuyor.
15 Dakika Kuralı Nedir?
Kamuoyunda "15 dakika kuralı" olarak bilinen uygulamaya göre, sınav binalarının kapıları sınav başlangıç saatinden 15 dakika önce kapatılıyor. Bu saatten sonra gelen adaylar, gerekçeleri ne olursa olsun sınav binasına alınmıyor.





