Antalya İl Sağlık Müdürü Özkan, evleri ziyaret edip aşının önemini anlattı
Antalya İl Sağlık Müdürü Özkan, evleri ziyaret edip aşının önemini anlattı
İçeriği Görüntüle

Yılın Otomobili Renault Clio Oldu

Otomotiv Gazetecileri Derneği'nin (OGD) bu yıl 11'incisini düzenlediği "Türkiye'de Yılın Otomobili" yarışmasının kazananı Renault Clio oldu.

Otomotiv gazetecilerinden oluşan jüri, finalist modeller üzerinde gerçekleştirdiği test sürüşleri ve değerlendirmeler sonucunda tercihlerini Renault Clio'dan yana kullandı.

Yedi Model Finalde Yarıştı

Finale kalan yedi model arasında kıyasıya rekabet yaşandı. Jüri değerlendirmeleri sonucunda oluşan sıralama şöyle gerçekleşti:

  • Renault Clio: 3360 puan
  • BMW iX3: 2770 puan
  • Togg T10F: 2550 puan
  • Mercedes-Benz CLA: 2490 puan
  • Citroen C5 Aircross: 2190 puan
  • Hyundai Inster: 2000 puan
  • BYD Sealion 7: 1390 puan

Yılın Otomobil

Elektrikli Modeller Dikkat Çekti

Yarışmada finale kalan modellerin önemli bölümünü elektrikli araçlar oluşturdu. Şubat 2025 ile Şubat 2026 tarihleri arasında Türkiye pazarında satışa sunulan 33 yeni model arasından belirlenen finalistler, farklı kategorilerde değerlendirildi.

Diğer Ödüller de Sahiplerini Buldu

Yılın Otomobili ödülünün yanı sıra farklı kategorilerde de ödüller verildi.

BMW iX3, "Yılın Tasarımı" ve "Yılın Premium Otomobili" ödüllerini kazanırken, Panoramic Vision teknolojisiyle "Yılın İnovatif Projesi" ödülüne de layık görüldü.

"Yılın Basın Lansmanı" ödülü ise Hyundai Tech Day – İzmit etkinliğine verildi.

Son Yılların Kazananları

Türkiye'de Yılın Otomobili yarışmasının son yıllardaki kazananları şöyle:

  • 2025: BYD Seal U
  • 2024: Togg T10X
  • 2023: Nissan X-Trail
  • 2022: Hyundai Tucson
  • 2021: Fiat Egea Cross

Bu yılın kazananı Renault Clio, böylece Türkiye otomotiv sektörünün prestijli ödüllerinden birinin sahibi oldu.

Muhabir: Enes şimşek