Hibrit Çalışma Dönemi Başlıyor
Malezya'da Bakanlar Kurulu tarafından alınan karar doğrultusunda kamu çalışanları için hibrit çalışma modeli uygulanacak. Yeni sistem, 1 Ağustos itibarıyla yürürlüğe girecek.
Düzenlemeye göre memurlar haftanın iki günü evden ya da onaylanan farklı bir çalışma noktasından görev yapabilecek. Haftanın kalan üç gününde ise mesailerini ofiste sürdürecek.
Amaç Kamu Hizmetlerini Modernize Etmek
Kamu Hizmeti Departmanı'nın açıklamasına göre hibrit çalışma modeli, kamu yönetiminde modern ve esnek çalışma kültürünü yaygınlaştırmayı hedefleyen reform paketinin bir parçası olarak hayata geçirilecek.
Yetkililer, uygulamanın hem çalışan verimliliğini artırmasının hem de kamu hizmetlerinde daha çağdaş bir çalışma düzeni oluşturmasının amaçlandığını belirtti.
1 Ağustos'ta Yürürlüğe Girecek
Yeni hibrit çalışma sistemi 1 Ağustos 2026 tarihinde başlayacak. Böylece Malezya, kamu çalışanlarına haftanın iki günü uzaktan çalışma imkanı tanıyan ülkeler arasına katılmış oldu.




