Akademisyenler Gastronomi Merkezi’nde Ağırlandı
2026-2030 Osmaniye Turizm Master Planı Çalıştayı kapsamında Osmaniye’ye gelen akademisyenler, Osmaniye Belediyesi Gastronomi Merkezi’nde düzenlenen programda bir araya geldi.
Programda katılımcılara Osmaniye mutfağının öne çıkan lezzetleri tanıtıldı.
Yer Fıstıklı Lezzetler Tanıtıldı
Osmaniye’ye özgü yemeklerin yer fıstığı ile yeniden yorumlanarak hazırlandığı sofrada misafirler, kentin gastronomi zenginliğini yakından tanıma fırsatı buldu.
Gastronomi Merkezi Sorumlusu Ayşe Erat, katılımcılara hazırlanan yemekler ve Osmaniye mutfağının özellikleri hakkında bilgi verdi.

Yöresel Tatlar Beğeni Topladı
Hazırlanan yöresel lezzetlerin tadına bakan akademisyenler, Osmaniye mutfağının kendine özgü tatlarıyla dikkat çektiğini belirterek yemeklerin oldukça beğenildiğini ifade etti.
Katılımcılar özellikle yer fıstığının farklı yemeklerde kullanılmasıyla ortaya çıkan lezzetlerin dikkat çekici olduğunu vurguladı.
Turizm Tanıtımına Katkı Sağlayacak
Osmaniye Belediyesi tarafından gerçekleştirilen gastronomi buluşmasının, kentin turizm potansiyelinin tanıtılmasına katkı sağlaması ve Osmaniye mutfağının daha geniş kitlelere ulaştırılması hedefleniyor.





